22 Şubat 2010 Pazartesi

SEN AĞLAMA



Yıllar önceydi yanılmıyorsam 1995-1996 sezonu Souness'ın Teknik Direktör olduğu dönem. Soeness'ın getirdiği libero Venison ıslıklanmıştı Ali Sami Yen Stadında. Toplu halde başka bir futbolcunun ıslıklandığını hatırlayamadım Galatasaray tribünlerinde. Geçen yıl bir grup Hasan'ı yuhlamıştı ama belirttiğim gibi stadın geneline mal edilecek bir tepki değildi.



Dün gece hepimizi çok üzen bir olay yaşandı ! Guiza'yı ağlattılar.



Oysa biz ona sevgimizi belirtmek için ''Stay With Us Guiza'' pankartları hazırlamıştık. Büyük Fenerbahçe taraftarına yakışmadı. Ne olursa olsun mücadele eden bir oyuncu vardı sahada. Performansını beğenmediğiniz her oyuncuya bu şekilde davranırsanız bunun sonu gelmez. Gerçi Alex'in 2 sene önce ıslıklandığını da gördü bu gözler. Takım kaptanının dövüldüğünü de.

Dün Samandıra Tesislerini bir grup taraftar basmış ''En büyük Taraftar Futbolcular Sahtekar'' bandını tozlu raflardan çıkarmışlar. Darbe mi oldu bu ülkede neden 20 sene öncesine döndük?

Aslında 2008 yılında da bu görüntüler vardı. Fenerbahçe'de periyodik olarak bu görüntüler yaşanıyor. Ligin marka değerini yükseltmek için Premier Leauge'ten oyuncu getiriyoruz ama taraftar problemini de Galatasaray çözemez.

İşin esprisi bir yana gerçekten üzüldüm. Rıdvan ise hala Marco-Appiah-Tuncay anlatıyordu NTV ekranlarında. Ben de kitap okumak üzere televizyonu kapattım. Bu filmi defalarca izlemiştik değil mi?

5 yorum:

  1. Benim gördüğüm kadarıyla bir grup değil, bütün stad yuhlamıştı Hasan'ı. Keza bizim taraftarın Hakan Şükür'ü, Necati'yi, Petre'yi hatta Bülent Korkmaz'ı bile yuhalamaları unutulmaz. Aslında çok uzağa gitmeye de gerek yok, Gaziantep maçında Nonda oyundan çıksa, o da dünkü Guiza gibi yuhlanacaktı. Malesef bu konuda OT taraftarından aşağı kalır tarafımız yok

    YanıtlaSil
  2. Hasan'ı bir grup yuhaladı diye konuşulmuştu aslında tribünde olanlar daha iyi bilir, Nonda da oyundan çıksaydı bir grup yuhalayacaktı. Ben G.Antep maçında tribündeydim bir uğultu duyulunca herkes yuhlamayın ne yapıyorsunuz demeye başladı. Toplu bir linç söz konusu değildi.

    Taraftarın bir bütün olarak aynı şekilde hareket ettiğini gördük Guiza olayında. Bizdeki durum ise biraz daha farklı gibi. İşler biraz kötü gidince hemen küfür etmeye başlayan bir kesim var bunu yadsıyamayız. Nedeni ise benim görüşüm bu kişilerin Galatasarlılık nedir henüz anlamlandıramamış olmasıdır.

    Monaco'da Prekazi'nin attığı golle başlayan bir dönüşümü var Galatasaray'ın. Avrupa'nın en tanınan kulüpleri arasındayız. Bazen işler kötü gidebilir şampiyon da olamayabiliriz, Tromsö'ye de elenebiliriz. Olmaması lazım ama yönetim hataları bazen istenmeyen sonuçlara neden oluyor. 2001 yılından sonra çok kötü bir dönem yaşadık ama buna rağmen 2002,2006 ve 2008 yıllarında şampiyon olduk. En fazla 3 yıl beklemişiz.

    Taraftar oyuncusunu yuhlayabilir. Neden olmasın. 2001 yılındaki A.Gücü maçını hatırlıyoruz. O zaman yuhlayana bir şey diyemem. Hatta ben olsam ben de yuhlardım.

    YanıtlaSil
  3. Kastedilen Hamburg maci ise maalesef kapalinin kucuk bir kismindan geldi islik ve homurdanmalar.

    YanıtlaSil
  4. Fener taraftarı ile kıyaslanmayı kabul etmiyorum. Türkiye de futbolcusuna en çok sahip çıkan, arkasında duran, küfür etmeyen taraftar grubudur Ali samiyen tribünleri.. Hasan'a o maçta Yuh sesleri geldi ama aynı sırada alkışlar ve destek tezahuratları da geldi.

    Bu sene 30. senem bitecek 31. seneme gireceğim GS tribünlerinde. Ki kaçırdığım maç çok azdır. Tüm tribünlerin topluca tezahurat yaptığı bir oyuncumuzu hatırlamıyorum. Hakan Şükür e nerede küfür edildi? iyicene abartmaya başladınız örnek vereceğim diye.. Eğere Hakan, GS dışında Hangi takımda oynasa şu an bakkalda, "peynir kaç kilo olsun abla" diyordu.. Bu taraftar her aman sahip çıktı ona. Allahı var oda taraftara sahip çıktı. A. Wien maçında kar soğuk fırtına, eski açıkda (üzeri açıkdı o zaman eski açığın) 30 kişiyiz. Bizim takım elele diye bağırdık. O Hakan, takımı toplayıp bize getirmişti. Öyle saygısı vardı seyirciye, bizimde ona öyle sevgimiz... Kahvede maç seyrederken birileri Hakan'a küfür etti diye tribünlerde de durum böyle sanma..


    Petre olayı petre ile alakalı değildi. Hagi'nin Bratu'yu oynatmak için Ümit'i silmesi(hatta o sezon yarım sezonluk Ankaraspor'a gitmişti) Özhan Canaydın'ın vaatleri bizi çileden çıkardı. Tepki Hagi ve Canaydın'a idi... Kocaeli'nde de koptu olay ve Petre'ye denk geldi. Ki genede tüm tribün bağırmıyordu..

    GS seyircisi içerisinde, psikolojisi bozuk, futboldan zerre anlamayan bir grup var. Bu adamların amacı, maça geldiklerinde küfür edecekleri adamın oralarda bir yerde olması ve ona küfür edilmesi. Bu , dün Sabri , Hasan dı. Bugün Gİo Elano Leo olur Barış olur yarın başka birini illaki bulurlar. Kendi sümsük hayatlarını böyle kotaran zavallı bir güruhtur onlar. Bir çok kere de onlarla kavga ettim. Özellikle Sabri ve Hasan için çok kavga ettim tribünde. Sabri'yi böyle görmek o yüzden beni daha çok mutlu ediyor.

    YanıtlaSil
  5. Tribünden bir arkadaşın olanları özetlemesi iyi oldu. Birçok oyuncuya tepki verilmiştir bu da tanımlamaya çalıştığımız grubun tepkileridir. Onun dışında lince dönüşen Guiza vakası gibi bir örnek tarihimizde yoktur.

    Hakan Şükür'e sahip çıkmıştır bu taraftar. Sonunda da sayısız şampiyonluk kupası ve UEFA Kupası sevinci yaşanmıştır. Yaşananlar unutulmaz.

    Dün stada gelenler Guiza ilk 11'de çıkarsa yuhlamaya programlanmış şekilde geldiler. Yurtdışında eğitim görmüş adamların bile facebook statusunde Guiza'ya hakaretler vardı. Böyle bir taraftar grubu ile kendimizi kıyaslamayalım.

    Uğur top kaptırdığında alkışlayan taraftar var ya onların yaptığı Galatasaray taraftarına yakışır. Saygılarımla.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails