6 Temmuz 2010 Salı

DAMGA VURAN DIEGO FORLAN OLDU


Arjantin’den sonra Hollanda. Nedeni sağ taraftaki fotolarda net bir şekilde görülüyor. 3 Hollanda’lı sevdirdi bize Portakalları. Bazıları gibi Cruyff hikayesi anlatamayacağım. Adamı izlemedik ki! Şimdi nasıl ona hayran olayım?

Ben Maradona’yı izledim, 3 Hollandalı’yı izledim. Ama önce Maradona.


Eskiden yıldız futbolcular takıma damgasını vururdu geyiği var ya bu sıralar televizyon ekranlarında. Aynen öyleydi. Stoichkov’un Bulgaristan’ı, Hagi’nin Romanya’sı, Schifo’nun Belçika’sı, Maradona’nın Arjantin’iydi eski zamanlarda. Sonra takım oyunu ön plana çıkmaya başladı ve futbol bugünkü halini aldı. Dünya Kupası öncesi Milliyet bir Dünya Kupası eki verirdi. İçinde takım bilgileri olurdu. O zamanlar Avrupa liglerini izleyemediğimiz için Dünya Kupası her şeyden önemliydi. Takım tanıtım sayfalarında her takımın en iyi oyuncusunun büyük boy fotoğrafı olurdu. Mesela İtalya’da Baggio, Kolombiya denince Valderrama, Avusturya sayfasında Polster gibi. Şimdilerde böyle yıldız oyuncular yetmiyor. Messi’nin Arjantin’i olmadı. Sistemdeki eksiklikleri tek başına kapatamadı. Rooney nerelerdeydi? Ya da Ronaldo? Ama benim beklediğim bir isim vardı ki turnuvaya damgasını vurdu.


Diego Forlan.

Bundan bir 10 yıl sonra Forlan’ı belki de kimse hatırlamayacaktı. Ama bu turnuva sayesinde hatırlanacak. 1979 doğumlu oyuncunun Avrupa macerası Manchester’da başladı. 23 yaşında transfer olduğu İngiliz ekibinde yedek kalmasına rağmen kritik gollere imza attı. Şansızlığı ise Ruud’un arkasında kalmasıydı. Sonra Villareal günleri. Villareal’de 106 maçta 54 gol attı. A.Madrid’te Kupa 2’yi kaldırdı. Altın ayakkabıyı aldı ama benim gözümde Forlan Barcelona, Real Madrid, Arsenal gibi takımların golcüsü olmalıydı. Neden onu transfer etmeyi düşünmediler anlayabilmiş değilim. Hala zamanı var. Gönül onu bu takımlarda izlemek ister. Belki Larsson gibi sonbaharında bir transfer yapar ne dersiniz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails