1 Mayıs 2010 Cumartesi

FENERBAHÇE ŞAMPİYON OLSUN MU?


Bu fotoğraf Desportivo'dan alınmıştır. İlgiyle takip ettiğim bloga linkten ulaşabilirsiniz.

Yıllardır Galatasaray'lılar der ki 'biz şampiyon olamayacaksak Fenerbahçe de olmasın', Fenerbahçeliler de 'madem biz şampiyon olamıyoruz Galatasaray olmasın da kim olursa olsun'. Aslına bakarsanız bunu daha çok Fenerbahçeliler söylemektedir. Son 20 yılda Galatasaray 9 kez şampiyon olurken, Beşiktaş 6, Fenerbahçe ise yalnızca 5 kez şampiyon olmuş.

Tarih gerçekleri yazar.

Ali Şen döneminde iyice ateşlenen ve Aziz Yıldırım ile doruk noktasına ulaşan Fenerbahçe antipatisinin nedeni ta kendisidir. Fotoğrafta ne yazıyor? Fenerbahçe düşmanlarını yeneceğiz. Başkan Ali Şen.

Aziz Yıldırım'ın saçmalıkları ile bu blogu işgal etmeyeceğim. Kendi kaptanını dövdüren bir zihniyet ile muhatap olmamız mümkün değildir. Fenerbahçe bu durumu kendisi yaratmıştır. Ankara'da maça gidiyorum 'ayağa kalkmayan fenerli olsun', Sakarya'da maça gidiyorum 'ayağa kalkmayan fenerli olsun'. Daha ne diyelim ki kendinden bu kadar nefret ettirmeyi başaran bu camia ile ilgili.

Benim şahsi görüşüm ise Fenerbahçe şampiyon olsa da umrumda değil. Şu ligde biz şampiyon olamadıysak yazıklar olsun. Kim olursa olsun ilgilenmeyeceğim.

4 yorum:

  1. Blog her ne kadar objektif şekilde yayınlarına devam etse de, arada bi de olsa bu tür yorumlara rastlıyoruz. Genelde veriler üzerinden yorumlar görüyoruz. Taraftarlığın bu objektifliğe engel olmadığını da görmüş oluyoruz. Ama bu yazı az önce söylediğim sınıfa girmiyor bence. Şimdi madde madde eleştirmek isterim izninle:
    1)Son 20 yıla bakmanın nedenini anlayamadım. Bu dönemde FB daha az şampiyon oldu diye verilen bir veri gibi geliyor bana. Toplama niye bakılmıyor mesela?
    2)FB antipatisi konusunda herhangi bir araştırma, veri var da ben mi bilmiyorum? Sadece kişisel bir görüş bu. Kaç kişinin fikri alınıp da buna ulaşıldı merak ediyorum. Benim çevremde de GS sevilmiyor mesela. Ben de "GS antipatisi hat safhada" desem, karşıt görüş bildirmiş olurum sadece, ortada veri yok.
    3)Kendi kaptanını dövdüren A. Yıldırım muhatap kabul edilmiyorsa, kendi kaptanını yuhalatan Adnan Polat yönetimi de aynı şekilde muhatap alınmaktan niye vazgeçilmiyor? Sadece FB'nin yanlışı niye görülüyor? (Bu konuda kaynak Bülent Korkmaz'ın açıklamalarıdır, "Efsane Kaptan" işinize gelmeyen bir yorum yaptığı için "katılmıyorum ona" diyebilirsiniz.
    4)GS taraftarı "ayağa kalkmayan FB'li olsun" dedi diye FB en çok nefret edilen takım olmaz. "GS taraftarı FB'den nefret ediyor" denilebilir en fazla. Bu da GS taraftarının sorunu. Kötü misal emsal olmaz. FB tribünlerinde de aynı tezahürat yapılıyor emin ol. Burada sıkıntılı bir duruma daha dikkat çekmek isterim. GS-Bursa maçının hakemi için "Küfür yanlış ama böyle böyle yaparsan küfürü de yersin" gibisinden bir cümle hatırlıyorum. Bu çok rahatsızlık verici bir yorum. "Falanca kötü ama", "GS haksız ama" gibi "ama"lı yorumlar yanlış bence. Fanatizm kokuyor. "Ayağa kalkmayan FB'li olsun dendi ama asıl neden FB'nin kendinden nefret ettirmesi" yorumunu da ekleyebiliriz. Fanatizmden uzak durmak her zaman iyidir. (TDK Sözlük- Fanatik: Birşeye KÖRÜ KÖRÜNE bağlı olan)Ama arada sırada da olsa burada objektiflikten uzak, eleştirel değeri olmayan yazılar görmek beni üzüyor açıkçası. Ama burasının bir GS blogu olduğunu söylersen, ben de bu nesnelliği beklemem zaten.
    5)Ayrıca diyelim ki FB en çok nefret edilen takım her kesimden.. "Bu durumu yaratan FB'nin kendisidir" demişsin, böyle olsa bile bu FB'nin pek umrunda değildir emin ol. Kendi taraftarı sevsin yeterdir FB için.
    6)Ayrıca yapmadığım bir araştırmaya ve fikrini almadığım binlerce insanın görüşlerine dayanarak şunu söyleyebilirim aynı mantıkla: "GS taraftarının FB'ye olan nefretinin nedeni, GS'nin FB'yi bir türlü yenememesidir"
    Fanatizmden, düşmanlıktan uzak, eleştirel değeri olan yazılar görmek dileğiyle..

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Onur,
    Eleştirilerin için teşekkür ederim. Daha önce de defalarca yazdığım gibi eleştiriye her zaman açığım. Burası da bir Galatasaray blogu değil bir futbol blogu.

    1) Son 20 yılı veri almamın nedeni Ali Şen dönemini içine alma çabasıdır. Son 10 yıl deseydim Fenerbahçe antipatisini Aziz Yıldırım yarattı gibi bir yoruma neden olabilirdi. Son 15 yıl deseydim bu kez Galatasaray şampiyonluk sayısıyla çok üstün olurdu. Son 20 yıl daha sağlıklı oldu bence. Ayrıca toplam şampiyonluk sayısı FB:17 GS:17 bu dönemde Galatasaray'ın 2 de Avrupa Kupası var. YAni istatistik her durumda Galatasaray lehine. Ben özel bir çaba sarf etmedim.

    2) Fenrbahçe antipatisi ile ilgili bilimsel bir araştırma yok. Ama yazımdaki örnekte bahsettiğim gibi bugün ülkenin hangi stadına gitsen duyacağın tezahürat 'ayağa kalkmayan fenerli olsun'. Ben Sakarya ve Ankaragücü örneklerini verdim. Eğer sen bu ülkede herhangi bir stadda 'ayağa kalkmayan Cimbomlu olsun tezahüratını duyduysan lütfen beni bilgilendir.

    3)Adnan Polat eleştirimi defalarca yaptım. O yüzden içim rahat. Galatasaray kaptanına Ali Sami Yen'de yapılan çirkin tezahürat benim gibi Galatasaray'lıları üzmüştür. Talihsiz bir gündü. Dilerim bir daha yaşanmaz. Sırf bu olaylardan dolayı kombine alma fikrimden vazgeçtim. Ben kendi takımımın kaptanını ıslıklamam. Kimseninde maşası olmam. Bu olay ile kaptanı dövdürtme olayı arasında ise sıklet farkı vardır.Bilgine.

    4) Bursa maçında hakem öyle bir yönetim gösterd ki o 'business man' sınıfına girenler var ya. Onlar bile ne küfürler etti. Hakem alenen o stadda bulunan herkese meydan okudu. Ayrıca NEill'i oyundan attıktan sonra Bursa'lı oyuncuyu da atınca kapalı tribün 'eyyamcı Bünyamin' diye bağırdı. Orada küfür doğru muydu? Tabi ki hayır. Küfürü onaylamam mümkün değil. Ama küfürü yersin dememdeki neden orada bulunan insanların ruh hali ortada iken sen bu kadar bariz yanlı kararlar verirsen küfürü yersin anlamındaydı. Yoksa küfürü hak etti anlamında değildi.

    5) Fenrbahçeliler için nefret edilmek önemli değildir demişsin. Bunu hangi bilimsel veriye dayandırıyorsun? BEnim tanıdığım birçok Fenerbahçeli bu durumdan son derece rahatsız. Ali Şen'in başlattığı bu durum Aziz Yıldırım ile devam ederken bu bahsettiğim Fenerbahçeli arkadaşlarım hep tepkiliydi. Özellikle lig tv'nin kabloları kesildiğinde utandıklarını söylediler. Benim anlatmak istediğim Fenrbahçeliler bu durumdan çok da memmnun değil. Ama Fenerbahçe'li yöneticiler yıllardır bu şekilde davranarak Fenrbahçe düşmanlığı yarattı.

    6) Fenerbahçe nefreti 2000 yılında bitmişti. Biz Avrupa Şampiyonu olunca artık rekabet bitti görüşü hakim olmaya başladı. Daha sonra karanlık bir dönem yaşadı Galatasaray. Furbolcuların paralarını alamadığı için idmanı boykot ettiğini gördü bu gözler. Söylediğin gibi son maçlardaki Fenerbahçe üstünlüğü de nefreti artırmıştır. Ama yazımı dikkatli okursan son bölümünde demişim ki ;Benim şahsi görüşüm ise Fenerbahçe şampiyon olsa da umrumda değil. Şu ligde biz şampiyon olamadıysak yazıklar olsun. Kim olursa olsun ilgilenmeyeceğim.
    YAni ortada bir Fenrbahçe düşmanlığı olsa pekala şöyle diyebilirdim 'Bursaspor hak etti. Bir devrim yapacaklar. Anadolu'dan şampiyon çıkacak. HEyecan verici bir olay bla bla bla.
    Ben bu şekilde yaklaşmıyorsam olaya yeterince objektifimdir. Ben 'Fenerbahçe umrumda değil önemli olan Galatasaray şampiyon olamadı ve bunun özeleştirisini yapalım' demişim. Sen ise bana fanatik diyorsun. İkimiz de yadıklarımızı bir kez daha okuyalım ve tekrar konuşalım.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. "Eğer nefret varsa, FB'lilerin pek de umrunda değildir" düşüncemde seni eleştirirkenki yaptığım hataya düşmüşüm, ben de bütün FB'liler için konuşamam tabi ki. Ama bana da tercüman olmuş oldun bir yerde. Özetle rahatsız olduğum nokta, kişisel görüşlerin "bir camia kendinden bu kadar nefret ettirir mi" gibi yorumlarla sabit gerçeklermiş gibi yansıtılmasıdır. Diyebilirsin ki, benim görüşüm bu bro, yersen.. Öperim..

    YanıtlaSil
  4. Camia derken aslında son dönemdeki Fenerbahçe yönetimini kastettim. Yanlışımdan dolayı geri vites.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails